Jak odłączyć pompę wspomagania gdy zdechła przekładnia?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tg126
    Classic
    • 2011
    • 2

    Jak odłączyć pompę wspomagania gdy zdechła przekładnia?

    krzynol, taaaa, na narty Octavka pojade , a tak wogole to stoi brudna po wczorajszych wojarzach.

    piotrek_gdy, wpadaj nie sciemniaj, McGan mowil o dworcu Wzgorze Sw...
  • migral
    Classic
    • 2010
    • 16

    #2
    Jak odłączyć pompę wspomagania gdy zdechła przekładnia?

    Witam ponownie
    W związku z tym że przekładnia kierownicza dokończyła żywota muszę dojechać do zakładu gdzie mi ją zregenerują. Do tego zakładu mam około 30 km i muszę jechać praktycznie bez płynu do wspomagania.
    Pytanie : czy można jakimś bezpiecznikiem wyłączyć pompę wspomagania żeby jej nie zatrzeć?
    W ogóle to ciężki temat z tymi przekładniami... Pojechałem do warsztatu to mi powiedzieli że trzeba wymienić- nowa 1500 + kaucja + wymiana lub używana ewentualnie regeneracja... ale oni nie regenerują a nie mogą wyjąć i dać mi jej żebym zawiózł do regeneracji bo musiałbym im auto na dwa dni na podnośniku zostawić Impas.
    Może te pompy z allegro? Ale tam trzeba dodatkowo wpłacić kaucje i odesłać im przekładnie , oni stwierdzą czy się nadaje do regeneracji i wtedy oddadzą kaucję...już ja widzę jak oddają pewnie żadna się nie nadaje i "mogą odesłać na twój koszt"
    Może macie doświadczenia z jakimiś konkretnymi firmami z allegro? Jak to wygląda w praktyce?
    Ja chcę jechać do gdańskiej firmy Nagengast czy macie może z nimi jakieś doświadczenia?

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      Zamieszczone przez migral
      Pytanie : czy można jakimś bezpiecznikiem wyłączyć pompę wspomagania żeby jej nie zatrzeć
      Nie nie mozna - jedyne co to zrzucic pasek klinowy i te 30 km przejechac bez ladowania - bo wspomy i tak nie masz

      Komentarz

      • migral
        Classic
        • 2010
        • 16

        #4
        Dzięki za informację.
        A mógłby mi ktoś podpowiedzieć który to i jak go zdjąć żeby potem go z powrotem założyć?

        [ Dodano: Nie 06 Cze, 10 19:55 ]
        Pogrzebałem i znalazłem te dane na forum. Dla kolegi punkt i podziękowania.

        Komentarz

        • kazik4x4
          RS
          • 2008
          • 2728

          #5
          Zamieszczone przez marekzu
          Zamieszczone przez migral
          Pytanie : czy można jakimś bezpiecznikiem wyłączyć pompę wspomagania żeby jej nie zatrzeć
          Nie nie mozna - jedyne co to zrzucic pasek klinowy i te 30 km przejechac bez ladowania - bo wspomy i tak nie masz
          Marekzu - weź nie wyświadczaj chłopakowi niedzwiedziej przysługi!
          Bez ładowania - przejedzie ok.100km, jeśli aku sprawny
          Bez płynu z pracującą pompą - 30km spokojnie przejedzie
          Bez napędu pompy wody jak zdejmie pasek - przejedzie 5km i zatrze motor...

          W buty sobie wsadź takie pomysły wujku "dobra rada".



          Migral - pal samochód i jedź do mechaniora, nic się nie stanie, to pompa zębata więc tam nic się nie zatrze - resztki płynu będą smarować łożyska, nie przesadzaj tylko z obrotami.
          Dla spokojnej głowy weź sobie 1l najtańszego płynu do wspomagania i co jakieś 10km dolej "ćwiartkę"

          Szerokiej drogi (nie obrażę się jak wciśniesz "POMÓGŁ")

          Komentarz

          • prodriveteam
            Ambiente
            • 2007
            • 158

            #6
            Masz dwie opcje: albo lejesz płyn do wspomagania i kontrolujesz czy jest stan albo auto na hol ew. laweta. Jazda bez plynu = zatarta pompa, a jazda bez paska klinowego to brak ładowania akumulatora jak masz dobry aku to 30km przejedziesz
            P.S kazik4x4, pompa wody nie jest napedzana paskiem wielorowkowym tylko paskiem zebatym rozrzadu.
            1,8T AGU RS Look
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

            Komentarz

            • Damianjg
              Rider
              • 2008
              • 621

              #7
              Zamieszczone przez kazik4x4
              Bez napędu pompy wody jak zdejmie pasek - przejedzie 5km i zatrze motor...
              ze co???? AGR ma pompę na pasku rozrzadu moze smialo zrzucic pasek i jechać

              Komentarz

              • migral
                Classic
                • 2010
                • 16

                #8
                Dzięki za porady. Pompa wody jest na rozrządzie. Aku mam słaby więc myślę że nie dojadę bez ładowania. Kupiłem pół litra płynu i puszcze się do trójmiasta w miarę prostą drogą. Najwyżej dokupię jeszcze jakiś uszczelniacz i wleje.

                A dla zainteresowanych :
                W firmie Nagengast w Gdańsku cena regeneracji przekładni kierowniczej od 400-800 zł w zależności od stanu. Do tego montaż, demontaż, zbieżność i płyn 350 zł. Rok gwarancji.

                Jak zregeneruje to napisze o nich coś więcej.

                [ Dodano: Pon 07 Cze, 10 20:11 ]
                A gdybym jechał bez świateł to jaki jeszcze pobór może być z aku?

                Komentarz

                • yoschua
                  Rider
                  • 2006
                  • 339

                  #9
                  W mojej sportówce - Seat Ibiza - często jeździłem bez płynu we wspomaganiu - awarie na próbach sportowych.
                  Pompa przeżyła kilka powrotów do domu po 100 do 300km bez tegoż płynu.
                  Potem naprawiałem układ i wlewałem płyn - chodziła.
                  Jedno ale - z każdego razu na każdy raz coraz głośniej.
                  Ale 30km to spokojnie przejedziesz - wlej co masz i jedź.

                  Uszczelniaczy może jednak nie wlewaj.

                  A co do jazdy bez pompy wody - zrobiłem 500km i jakoś nie zatarłem silnika - wszystko kwestia techniki jazdy i opłacalności przedsięwzięcia - ja jechałem 60km/h przy 5 biegu - wtedy najmniej benzyniak ciepła wydzielał.
                  Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                  HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                  Komentarz

                  • deviltomek
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 246

                    #10
                    ja jechalem 360km bez oleju w układzie wspomagania i pompa sie nie zatarła......(po kolizji drogowej całkowicie rozsypał sie zbiorniczek wyrównawczy i po odpaleniu caly olej polecial w kosmos ) i to na autostradzie nie schodzilo ze 180km/h...jedynie minimalnie glosniej chodzila....po wymianie zbiorniczka i nalaniu plynu chodzila dalej idealnie wiec te 30km napewno przejedziesz.... bo i tak jest zachlapana olejem a tam nie ma takiej temperatury zeby te resztki oleju sie wypaliły

                    Komentarz

                    • phrix
                      L&K
                      • 2007
                      • 1000
                      • Audi
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Daj info ile wyszła Cię wymiana, bo temat chyba u mnie też staje się aktualny :?

                      Jak mogę coś poradzić to, dokładnie sprawdź czy nie są uszkodzone osłony. Jeżeli są uszkodzone to powiedz żeby wymienili i dobrze dociągnęli, inaczej może być powtórka z rozrywki.


                      PS: Osobiście jeżeli będe szukał warsztatu to regeneracji magla, to wybiorę taki który bedzie naprawiał to co im oddam. W wielu firmach problem polega na tym, że dostajesz magiel z innego samochodu (ładnie odmalowany :wink: ). Ciężko stwierdzić czy auto dawca nie było po wypadku, jakie były luzy i jak mocno była skorodowana/szlifowana listwa.
                      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                      _

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #12
                        Zamieszczone przez Damianjg
                        Zamieszczone przez kazik4x4
                        Bez napędu pompy wody jak zdejmie pasek - przejedzie 5km i zatrze motor...
                        ze co???? AGR ma pompę na pasku rozrzadu moze smialo zrzucic pasek i jechać

                        Sorry, posypuję głowę popiołem i w buty sobie wkładam dobrą radę

                        Komentarz

                        • migral
                          Classic
                          • 2010
                          • 16

                          #13
                          Witam ponownie
                          Kończąc temat napisze jak to się skończyło. Trochę się rozpisze ale może komuś przydadzą się ceny do porównania)
                          30 km przejechałem dolewając płynu do wspomagania - bez niespodzianek.
                          Auto zrobione - przekładnia zregenerowana. 12 miesięcy gwarancji.
                          Koszt 800 regeneracja (ceny od 400 do 800 zł ciekawe czy ktoś miał naprawione za 400?
                          350 montaż, geometria, płyny itd
                          w sumie przekładnia 1150 zł - Nagengast Gdańsk, Malczewskiego 103.
                          Obsługa ok, zakład budzący zaufanie, mogę polecić - no zobaczymy jeszcze przy ewentualnych naprawach gwarancyjnych.
                          Przy geometrii wyszło jeszcze że są przyblokowane tylne koła - koszty razem 500 zł:
                          Cylinderki hamulcowe 66 zł
                          Szczęki hamulcowe 138 zł
                          Linki hamulcowe 60 zł
                          Wymiana elementów hamulca tył - 200 zł
                          Przetoczenie rantów bębnów ham. 30,22 zł
                          zestaw instalacyjny szczęk hamulcowych 40 zł

                          W sumie 1640 zł wszystko no i rabat 10 zł

                          Komentarz

                          • kazik4x4
                            RS
                            • 2008
                            • 2728

                            #14
                            Zamieszczone przez migral
                            30 km przejechałem dolewając płynu do wspomagania - bez niespodzianek.

                            Wykorzystana moja podpowiedź, więc "POMÓGŁ" się należy

                            Komentarz

                            Pracuję...